a

a

neděle 23. června 2013

Jahodový koláč s tvarohem

Mé milé,
přeji krásné u nás ještě
velmi slunečné odpoledne.
Opět jsem se nechala zlákat receptem
od Lidunky moji
virtuální přítelkyně z MMB
a upekla jsem podle ní jahodový koláč
s tvarohem.
Koláč je ideální pro tyto horké letní dny.
Pokud Vám vydrží do druhého dne je ještě lepší.
Poslední kousek jsem musela pro focení ukrýt.

Recept:

Na těsto
 1 hrnek hladké mouky
1/2 hrnku cukru
1/2 balení prášku do pečiva
1 vanilkový cukr
1 vejce
1/4 hrnku mléka
2 dílky hery (100g) - použila jsem máslo
objem hrnku je 3dl.
Náplň
 1 balení tvarohu (250g)
3 lžíce zakysané smetany
 3 vanilkové cukry
na ozdobu ovoce


Postup:

Náplň - tvaroh se smíchá se smetanou
a s vanilkovými cukry

Těsto - vše sypké dáme do mísy, přidáme vejce, mléko
 zchladlý ne teplý rozpuštěný tuk a vytvoříme vláčné těsto.

Těsto nalejeme do hrubou moukou vysypané formy
dáme tvaroh ne až do okrajů a poklademe odkapaným ovocem.

Dáme péct na 170°C cca 35-40 minut podle tytu trouby.
Doporučuji péct je skleněné formě kde se dá
vše dobře kontrolovat.
Okraje jsou hotové velmi brzy,
ale střed ještě není propečený 
a přes sklo vše dobře uvidíte.





Přeji Vám dobrou chuť. 
Mějte se krásně mé milé
a děkuji za Vaše předešlé komentáře.
Pá Lea

9 komentářů:

  1. Hmm, ten vypadá úchvatně, asi neodolám:-))
    Jo, taky musim všechno dobré chránit pro focení:-)) Ale manža se už naučil křičet "Děti nejezte, maminka ještě nefotila" :-D :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, je to tak člověk musí poslední kousky chránit vlastním tělem. Určitě vyzkoušej je moc dobrý. Pá Lea

      Vymazat
  2. Jahodový s tvarohem je nej, nechám se inspirovat, a vůbec celý tvůj blog je krásný a inspirativní,brzy na viděnou...:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sonii, děkuji za chválu a za návštěvu blogu a recept určitě vyzkoušej stojí to za to. Pá a budeš vždy vítaná. Lea

      Vymazat
  3. Hmmm, s tvarohem, skvělá změna ... já peču jen s jahodama. Takže příště podle tebe.
    Hezký nový týden ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, určitě vyzkoušej je moc dobrý a dětem bude určitě chutnat. Pá a krásný víkend. Lea

      Vymazat
  4. Teda Leuško ty mi děláš chutě .... hned by jsem si dala,ale Alžbětka by mi pak dala možná hlasitě najevo,že se jí to nelíbilo a po jahodách by se na truc určitě ještě osypala,protože jeden kousek by mi určitě nestačil a "sežrala" by jsem ho celý :-) No ale tahle šoková zkouška by za to určitě stála :-)
    Přejeme krásný večer :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Lei děkuju za recept--vypadá to moc lákavě :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  6. Leonko, děkuju za recept .... koláč vypadá krásně ... neodolám .... Marki

    OdpovědětVymazat

Mé milé a drahé virtuální přítelkyně,
moc Vám děkuji za návštěvu bloku a za nádherné komentáře
a vždy budete u mě vítané.
Pá Lea