a

a

středa 14. srpna 2013

Letošní Dosny - Canny

 
Krásný dobrý večer mé milé,
 
slíbila jsem fotografie letošních květin,
ale bohužel po horkém počasí, sviluškách a mšicích
mi toho moc nezbylo.
 
Jediné co mi letos dělá radost jsou květiny,
které jsou původem z teplých krajin a vedro jim nevadí
je to Dosna Canna a Ibišek.
 
 
Dosna Canna
 
Statná nápadná trvalka, která dorůstá 50 až 120 cm.
Má protáhle vejčité listy. Květy jsou uspořádány v klasu.
Kvete od července do zámrazu. Pěstují se zelenolisté a červenolisté odrůdy
s barvami květů od světle žluté, oranžové, přes růžovou až zářivě červenou.
 
Rostlina vyžaduje slunnou polohu a vlhkou půdu bohatou humusem.
Na jaře si ji předpěstujeme v pařeništi nebo ve skleníku rozdělením hlízovitého oddenku.
Na záhon ji vysazujeme až koncem května, a to na vzdálenost 50 - 60 cm.
Před prvními mrazíky bychom ji měli sklidit a uložit do mírně vlhké zeminy
nebo rašeliny v suché místnosti.
 
 
Mé oblíbené kafíčkové místo - už mi malinko zarostlo




Můj výhled z pokoje


Miluji tento dvoubarevný kultivar

 

Cannu mám od své sestry tímto ji za ni moc děkuji.
Letos jsem ji poprvé přezimovala, přežila
a jsem moc ráda, protože jsou to jediné květiny,
kterým se letos daří dobře.
 
 
U sestry na terase, pěstované v lechuzách a nádherné
 
Ibišek ukážu příště, protože je obalen pouze poupaty,
ale opět to bude letos stát za to.
 
 
Mějte se krásně mé milé
a brzy jsem tu s dalším tvořením.
 
Děkuji za Vaše milé komentáře, které mi dávají najevo,
že to co dělám není zbytečné.
 
Pá Lea
 
 
 
 

12 komentářů:

  1. Leo, kytičky máš opravdu nádherné. Je vidět, že se o ně dobře staráš. Hezký večer Anny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, moc ti děkuji a jsem moc ráda, že se jim daří dělají mi radost. Pá Lea

      Vymazat
  2. Nádherné květy, ta houpačka se mi mooc líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za chválu a houpačku má doma sestra na terase pro děti. Pá Lea

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Alenko, moc ti děkuji za chválu a za návštěvu blogu. Pá Lea

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Věruško, moc ti děkuji za nakouknutí. Pá Lea

      Vymazat
  5. No tak ty jsou překrásné ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško drahá moc ti děkuji za chválu u tebe jsem se kochala ibišky. Taky na ně čekám, mám stromkový a plnokvětý. Pá drahá Lea

      Vymazat
  6. Sú naozaj nádherné. Moje bohužiaľ zimu neprekonali.
    m.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za chválu, Canny se musí před mrazem vyjmout ze země a s celým kořenovým balem dát do krabice a uložit třeba v garáži nebo ve sklepě, který se v průběhu dubna zbaví zeminy a kořeny se rozřežou tak, aby každý oddenek měl alespoň 3klíčky a zasází se do menších květináčků. Podle počasí se přesadí na zamýšlené místo, ale to musí být slunné, doporučuji jižní stranu. Je to kytička z Mexika teplo miluje. Pá drahá Lea

      Vymazat

Mé milé a drahé virtuální přítelkyně,
moc Vám děkuji za návštěvu bloku a za nádherné komentáře
a vždy budete u mě vítané.
Pá Lea