a

a

pondělí 12. srpna 2013

Návod na háčkovaný čtvereček

Krásný dobrý den mé milé,

jak už jsem několikrát psala moc jsem toho neuháčkovala.

Dvě dečky, pár mandalek a polštář.
Právě tento polštář je důvodem spousty dotazů
a proto jsem se rozhodla pro Vás
uveřejnit návod i s fotografiemi.

Doufám, že Vás potěším.



Vycházím z tohoto návodu a teď ho spolu
probereme krok po kroku.
Vyberte barvičky přízí já jsem použila Camillu
a háček číslo 2.



Začneme
5 řetízkových ok (ŘO) spojíme v kroužek

1. řada
začneme 3ŘO, do kroužku vháčkujeme 15 dlouhých sloupků (DS)
 a na konci spojíme pevným okem (PO)



2. řada
opět začneme 3 ŘO, poté * ŘO, dlouhý sloupek *
 a vzor mezi *-*  opakujeme 14x ( dohromady tedy 15x), ukončíme PO



3. řada
opět se začne 3 ŘO a vháčkujeme 47 DS 
Osobně vždy do mezery za DS z minulé řady vháčkuji 2DS a nad třetí DS
 z minulé řady vháčkuji další DS, aby nedělaly DS shluky a ukončíme PO



4. řada
začneme 2 ŘO, poté * 10 ŘO, které spojíme krátkým sloupkem (KS)
do třetího očka v pořadí, 3 ŘO opět spojit KS do třetí očka v pořadí,
5 ŘO opět spojit KS do třetí očka v pořadí,
3 ŘO opět spojit KS do třetí očka v pořadí*
opakujeme vzor mezi  *-* 3x (dohromady 4x).


Tady je dobře vidět vpich do třetího očka v pořadí.
Háček mám z druhé strany, aby bylo vše dobře vidět.
Řetízková oka slouží jako nosič DS v další řadě
5. řada
začneme 3 ŘO ( ty nahradí DS), pod řetízek z minulé řady vháčkujeme *4 DS, 3 ŘO, 5DS 
a spojíme KS do druhého očka ze tří z předchozí řady,



pokračujeme 7DS ty vháčkujeme pod řetízek o 5 očkách z minulé řady
a opět spojíme KS do druhého očka ze tří z předchozí řady.*



a pokračujeme stejně jen na začátku je 5DS a vzor mezi *-*
opakujeme 3x (dohromady 4x) a na konci spojíme PO



6. řada
3 ŘO, * 5 ŘO spojíme KS do tří ŘO z minulé řady,
3ŘO a opět spojíme KS do tří ŘO z minulé řady,
5 ŘO spojíme DS do mezery před prostředním obloučkem
(Omlouvám se háčkovala jsem KS místo DS)



3 ŘO spojíme KS se 4 DS z minulé řady,
3ŘO spojíme DS mezi prostřední a krajní oblouček - viz foto. *
Vzor mezi *-* opakujeme 3x ( dohromady 4x).
Ukončíme PO.



7. řada
3 ŘO (nahrazující DS), 4 DS, * 3 DS pod 3 ŘO z minulé řady,
3 ŘO, a opět 3DS pod 3 ŘO z minulé řady *, 5DS, 3DS, 3DS, 5DS
a měli by jste být opět v rohu a tak se znovu opakuje vzor mezi *-*.
Stejně se postupuje až na konec kde práci spojíme PO.


Tady je pěkně vidět roh z této řady

A takto by měl čtvereček vypadat na konci 7. řady
8. řada

celý čtvereček obháčkujeme KS a do rožku vždy 3 KS
opět ukončíme PO.


Zkompletování čtverečků 
do finální podoby polštáře

Není na tom nic složitého. 

Položíte si čtverečky lícem k sobě a očko po očku 

vždy z jednoho z čtverečků je spojte dohromady krátkým sloupkem. 
Postupně po řadách, pak řady dohromady na celý polštář. 
Nakonec se vše z rubu napaří žehličkou.  


Čtvereček je jednoduchý a má velké využití,
ale to už nechám na Vás,
tady je malá inspirace.





Uf, tak doufám, že je vše správně.
V případě dotazů pište.

Pá Lea



12 komentářů:

  1. Leo, moc pěkné. Tento čtvereček miluju a používám ho dost často.
    Přeji krásný den :-)

    OdpovědětVymazat
  2. madam polštářková klobouk dolů, každý den příspěvek s krásným vlastnoručním výrobkem... úžasné

    OdpovědětVymazat
  3. Leuš krásný čtvereček taky se na něj chystám.

    OdpovědětVymazat
  4. Super, to bych se chtěla naučit, díky za návod.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahojky Leuško, tento čtvereček mám uložený, ale není to tak fajn návod jako Tvůj. Opět moc pěkná prácička, a hodně mě zaujal čtvereček jako vsadka na polštářku, moc pěkné! To bych mohla zvládnout. Zdravím a přeji pěkný den Maryša / u nás zataženo, ale teplo :O) /

    OdpovědětVymazat
  6. děkuji za návod sic jsem ho louskala (i po letech pořád začátečnice)ale přelouskala párala pač sem netušiila že to píšete až tak podrobně a já hledala nějaké zkratky atd co vlastně znamenají a přitom jak je to psané tak je to dané
    zase jsem se poučila že musím háčkovat srdcem a ne mozkem bo mi to někde nesedí
    HLAVNĚ DĚKUJI I MOJE BABI KTERÁ TO SE MNOU PO LETECH VZDALA A ŘEKLA ŽE JSEM KOPYTO A AT RADŠI POLOŽIM HÁČEK ABYCH SI NEVYPÍCHLA OKO a ted obdivuje :-)))) děkujii jste zlatá žena

    OdpovědětVymazat
  7. také bych chtěla moc poděkovat a pochválit vás za úžasný návod a nádherné inspirace, které tady máte. Lidi jako jste vy moc obdivuju. Já sama bych asi nic nevymyslela. Ale chtěla bych poprosit o radu, jak čtverečky sháčkovat. Jsem začátečnice a nějak si s tím nevím rady, tak kdyby jste mi mohly některá poradit, jak na to. Moc děkuji a háčku zdar! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verunko, děkuji za chválu i za návštěvu blogu a tady je jak na čtverečky.

      Není na tom nic složitého.
      Položíte si čtverečky lícem k sobě a očko po očku vždy z jednoho z čtverečků je sháčkujte dohromady krátkým sloupkem. Postupně po řadách, pak řady dohromady na celý polštář. Nakonec se vše z rubu napaří žehličkou.
      Pá a ať se daří Lea

      Vymazat
    2. Moc děkuji, myslela jsem si, že to tak nějak bude.... :-)
      Krásný den!

      Vymazat
  8. dobrý den, polštářek je nádherný, mohla by jste mi prosím poslat návod nebo odkaz, jak čtverečky sháčkovat na e-mail Verunka81@seznam.cz? Moc děkuji. Veru.

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný blog, krásné věci... CHtěla bych se vás zeptat, jak "přiděláváte" háčkované věci na šitý polštář? Lepidlem? Ručně, strojem přišít? Nevím, jak to po praní dopadne... a vy určitě máte dost zkušeností...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný den, háčkované věcičky jsou přišité na stroji a s praním nejsou žádné problémy. Doporučuji prát po rubu. Usušit a malinko napařit žehličkou. Děkuji za návštěvu blogu. Pá Lea

      Vymazat

Mé milé a drahé virtuální přítelkyně,
moc Vám děkuji za návštěvu bloku a za nádherné komentáře
a vždy budete u mě vítané.
Pá Lea